روش خوشبو کردن ماشین

در جستجوی بهترین خوشبو کننده ماشین هستید؟ انواع بسیاری از خوشبو کننده های هوا وجود دارد و انتخاب بهترین آن‌ها می‌تواند مشکل باشد. رایحه هرکدام متفاوت است، بنابراین در ادامه توصیه‌ها و گزینه‌هایی پیشنهاد می‌شود که می‌تواند در خوشبو کردن خودرو شما موثر باشد. با 7 روش خوشبو کردن ماشین و نکات خوشبو شدن خودرو همراه ما باشید.

7 روش خوشبو کردن ماشین

خوشبو شدن خودرو

چه چیزی در ماشین‌ها باعث می‌شود که آن‌ها همیشه بد بو باشند؟ اگر بچه‌ یا حیوان خانگی دارید؛ می‌تواند بخشی از این مشکل باشد. ذرات بو باقی می‌مانند. اما حتی اگر بچه یا حیوان خانگی نداشته باشید، بعد از مدتی، به‌خصوص در تابستان، خودروی شما بوی عجیبی پیدا می‌کند. خوب نیست اگر یک راه سریع و آسان برای خلاص‌شدن از شر آن بو وجود داشته باشد؟! بالاخره بوی ماشین جدید و تمیز خیلی دلنشین است! اما چگونه بوی ماشین خود را بهتر کنید؟ با روش های خوشبو کردن ماشین، سریع رایحه خوبی را به خودرو خود بدهید.

1. ساخت خوشبو کننده هوای دست ساز با گیره و اسانس

یک خوشبو کننده هوا برای ماشین خود با ماندگاری بالا می‌خواهید؟ گلوله‌های پنبه‌ای را به گیره لباس بچسبانید و 5 تا 10 قطره از اسانس‌های موردعلاقه خود را روی آن‌ها بریزید. آن را با گیره به دریچه‌های خودرو ببندید، کولر یا بخاری را روشن کنید و ماشین شما تنها در چند ثانیه بوی خوب و مطبوعی می‌دهد. نکته خوب در مورد خوشبو کننده ماشین دست‌ساز این است که می‌توانید به‌راحتی رایحه‌ها را تغییر دهید! تعدادی از عطرهای موردعلاقه خود را داشته باشید و آن‌ها را تغییر دهید تا باروحیه شما مطابقت داشته باشد. به همین سادگی ترفند ساده برای خوشبو کردن داخل ماشین را یاد گرفتید.

2. استفاده از جوش شیرین به عنوان خوشبو کننده

خوشبو کننده هوا کلاسیک و بدون مواد عطرزا می‌خواهید و قصد خوشبو کردن ماشین با استفاده از روش‌های طبیعی دارید؟ یک خوشبو کننده هوا غیرسمی، آسان و دست‌ساز وجود دارد که می‌توانید با جوش شیرین و اسانس درست کنید. جوش شیرین هر بوی بدی را جذب می‌کند در حالیکه اسانس‌ها رایحه‌ای مطبوع به ماشین شما می‌بخشد. اگر حیوانات خانگی یا بچه کوچک در ماشین خود دارید و می‌خواهید انواع مواد استفاده شده را محدود کنید، این گزینه عالی است. با وجود اینکه این روش غیرسمی است، اما بهتر است این خوشبو کننده ماشین و سایر موارد موجود در این مطلب را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

3. استفاده از موم شمع معطر

موم شمع معطر

چند مکعب موم معطر را در یک شیشه بیندازید و روی آن را سوراخ سوراخ کنید تا آن (مخصوصاً در یک ماشین گرم) با ذوب‌شدن موم بوی فوق‌العاده‌ای بدهد. اگر در آب و هوای گرم و تابستانی زندگی می‌کنید، این گزینه عالی است؛ زیرا هرچه موم بیشتر ذوب شود، عطر بیشتری منتشر می‌شود! راه جالبی برای حفظ بوی تازه ماشین شما برای چند ساعت! شیشه‌های مختلف (یا فقط مکعب‌های موم مختلف) را بچرخانید تا عطرها را تازه نگه دارید.

4. استفاده از خاک ژله‌ای و روغن بُخور

خوشبو کننده هوایی وجود دارد که می‌توانید آن را فشار دهید تا بوی خوبی به ماشینتان بدهید! با استفاده از خاک ژله‌ای و روغن بخور یک خوشبو کننده هوا ژلی درست کنید. شما می‌توانید دسته‌هایی از این‌ها را فقط با چند هزار تومان درست کنید! آنها را در یک شیشه درب‌دار (با سوراخ) قرار دهید تا نریزد. اینها یک راه عالی برای ایجاد بوی بهتر و درعین‌حال تزئینی به هر فضایی هستند!

5. استفاده از خوشبو کننده ماشین ایفل

استفاده از خوشبو کننده ماشین ایفل

به دنبال خوشبو کننده هوا بدون دردسر و با کیفیت و با قیمت مناسب هستید؟ از خوشبو کننده ایفل برای ماشین خود استفاده کنید. خوشبو کننده ماشین ایفل در رایحه‌های متنوعی همچون انبه، هلو، طالبی، اقیانوس، جنگل استوایی و… به صورت آویز عرضه می‌شود که شما بسته به سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید. لازم به ذکر است که برای داشتن عمر بیشتر این خوشبو کننده هوا پلمپ پلاستیکی این محصولات را سوراخ کنید. توجه کنید که حتما خوشبو کننده ایفل اصل را خریداری کنید و از نمونه‌های فیک و تقلبی آن استفاده نکنید.

6. اسپری خوشبو کننده دست ساز

یک بطری 50 گرمی بگیرید، الکل، اسانس و کمی نمک اضافه کنید. تمام شد! اکنون یک اسپری خوشبو کننده هوای دست‌ساز آسان برای ماشین دارید که می‌توانید آن را در گیره هواکش قرار دهید و هر کجا که می‌روید با خود ببرید. همچنین به چرم صندلی ماشین شما آسیبی نمی‌رساند! با این خوشبو کننده هوای قابل‌حمل آسان، فضا را هنگام ورود تازه کنید. البته اگر به دنبال راه ساده تری هستید می‌توانید از اسپری خوشبو کننده ایفل هم استفاده کنید.

7. خوشبو کننده دست ساز طبیعی

از این دست‌ساخته برای خوشبو کننده های هوای کاملاً طبیعی با گیاهان خشک، ادویه‌جات، چای، عود، اسانس، پات پوری و… استفاده کنید. همه آن را در یک باندانای زیبا آماده کنید و آن را در ماشین خود آویزان کنید. این دست ساخته‌ها هدایای عالی نیز می‌توانند باشند!

نکات خوشبو کردن خودرو

  • بوی بد ماشین را با جاروبرقی از بین ببرید: این نکته از نکات مهم برای خوشبو کردن داخل ماشین می‌باشد. باور کنید یا نه بیشتر بوها در پارچه‌ها گیر می‌کنند. هر چه قدرت جارو بیشتر باشد، بهتر است، زیرا بیشترین بو (ذرات کوچکی که بوها را در خود نگه می‌دارند) را از پارچه‌ها بیرون می‌کشد و دوباره بوی تازگی را به ماشین شما می‌بخشد!
  • بررسی وجود قارچ: ممکن است کپک یا مشکل دیگری در دریچه‌های کولر خودرو خود داشته باشید که باعث ایجاد بوی بد می‌شود. اگر مشکوک به این موضوع هستید، قبل از افزودن هر یک از خوشبو کننده های هوای بالا به ماشین خود، از تمیزکننده دریچه‌های کولر و بخاری خودرو استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید، اما به نظر نمی‌رسد که نمی‌توانید بوی تازه‌ای که می‌خواهید به ماشین خود بدهید، سعی کنید دریچه‌های هوای خود را قبل از هر کاری تمیز کنید.
  • استفاده از زغال چوبی برای ازبین‌بردن بوی بد ماشین: آیا تا به حال برایتان سوال شده که چگونه بوی نامطبوع را از خودرو از بین ببریم؟ بیایید با هم روراست باشیم، در سال‌های اخیر آموخته‌ایم که زغال چوبی می‌تواند برای خیلی بیشتر از پختن کباب مفید باشد. اما آیا می‌دانستید زغال چوبی رایحه‌ها را نیز جذب می‌کند؟ به‌سادگی یک تکه زغال چوب بردارید و آن را برای چند روز در ماشین خود بگذارید (احتمالاً بهتر است ابتدا آن را در یک ظرف یا کیسه قرار دهید تا لکه زغال از خود باقی نماند)
    زغال چوب فعال (که در بخش آکواریوم فروشگاه‌های حیوانات خانگی یافت می‌شود) زمانی که با بوهای ارگانیک مانند عرق، غذا یا کپک سروکار دارید، بهترین عملکرد را دارد.

همه ما چیزهای خوشبو در خانه داریم. چرا آن را به عنوان خوشبو کننده هوا در ماشین خود استفاده نکنیم؟ اگر روش و ترفند مورد علاقه‌ای دارید که ما به آن اشاره نکردیم، در نظرات به ما اطلاع دهید! همچنین به نظر شما مناسب ترین روش های خوشبو کردن خودرو کدام مورد است؟!