نحوه استفاده از خوشبو کننده ایفل

استفاده از خوشبو کننده ایفل روشی راحت و ماندگار برای القای عطرهای مورد علاقه شما در فضا است. آن‌ها نه تنها بوی فوق‌العاده‌ای دارند، بلکه اغلب به زیبایی طراحی شده‌اند تا حالتی زیبا و شیک به دکوراسیون منزل شما اضافه کنند. استفاده از خوشبو کننده هوا روشی شگفت‌انگیز برای خوشبو کردن مداوم اتاق است. با ما همراه باشید تا به نحوه استفاده از خوشبو کننده ایفل بپردازیم.

نحوه استفاده از خوشبو کننده ایفل

خوشبو کننده ایفل، محصولات محبوبی هستند که اجازه می‌دهند عطر به طور مداوم در کل اتاق یا فضا پخش شود. در مقایسه با شمع‌های معطر، خوشبو کننده ایفل اصل با کیفیت بالای خود رایحه‌هایی تولید می‌کند که معمولاً ماندگاری بیشتری دارد و نیازی به شعله ندارد که از مزایای استفاده از خوشبو کننده هوای ایفل است.

درحالیکه این نوع از خوشبو کننده در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند، همه خوشبو کننده‌های ایفل دارای 3 جزء اصلی هستند:

  • روغن معطر: معمولاً مخلوط ساده‌ای از اسانس‌ها و محلول پایه است.
  • چوب‌ها: روغن را خیس می‌کند و عطر را پخش می‌کند.
  • ظرف: معمولاً به شکل بطری شیشه‌ای که روغن و چوب را در خود نگه می‌دارد.

روغن معطر که اغلب حاوی ترکیبی از اسانس‌های مختلف است، در داخل ظرف شیشه‌ای خوشبو کننده ایفل قرار می‌گیرد.

چوب‌ها که به طور سنتی از نی حصیری طبیعی ساخته می‌شوند، نیز در ظرف قرار می‌گیرند تا یک سر آن در روغن معطر غوطه‌ور شود و انتهای دیگر در معرض هوا قرار گیرد. چوب‌ها حاوی منافذ کوچکی هستند که اجازه می‌دهد روغن معطر جذب شود و به سمت نیمه بالایی چوب حرکت کند. زمانی که روغن به قسمتی از نی که خارج از بطری است می‌رسد، تبخیر می‌شود و مولکول‌های عطر را در هوا آزاد می‌کند.

روش استفاده از خوشبوکننده ایفل

نحوه استفاده از بو گیر ایفل بسیار سریع و آسان است و شما می‌توانید تنها در عرض چند دقیقه یک اتاق را با عطر موردعلاقه خود پر کنید. در ادامه به آموزش استفاده از خوشبو کننده هوا ایفل می‌پردازیم:

  1. قبل از استفاده از خوشبو کننده هوا، چند دستمال کاغذی را زیر ظرف شیشه‌ای قرار دهید تا در صورت ریزش روی آن ریخته شود. از انجام این کار بر روی سطوح چوبی یا ظریف خودداری کنید؛ زیرا روغن ممکن است لکه بر جای بگذارد. این نکته از نکات خیلی مهم در استفاده از خوشبو کننده های ایفل است.
  2. درب شیشه را بازکرده و درپوش را با احتیاط خارج کرده و دوباره درب حفره‌دار را ببندید.
  3. چوب‌ها را در ظرف قرار دهید تا کف چوب‌ها در روغن معطر غوطه‌ور شود.
  4. تعداد چوب‌هایی که اضافه می‌کنید مشخص می‌کند که رایحه چقدر سبک یا قوی است.
  5. چند دقیقه به چوب‌های خود فرصت دهید تا روغن را جذب کنند، سپس آن‌ها را به‌دقت برگردانید تا انتهای خشک چوب در بطری و انتهای اشباع شده در هوا باشد.
  6. چوب‌ها را تا حد امکان باز بگذارید تا هوا بین آن‌ها گردش کند. تا 24 ساعت زمان بگذارید تا عطر کاملاً پخش شود.
  7. چوب‌ها را به‌صورت دوره‌ای (حدود یک‌بار در هفته) برگردانید تا عطر آن قوی بماند.

پس از راه‌اندازی، خوشبو کننده ایفل اصل بسته به میزان روغن معطر در ظرف معمولاً بین 2 تا 8 هفته کار می‌کند.
هر زمان که می‌خواهید عطری به مشامتان برسد، چوب‌ها را برگردانید. این کار را یکی‌یکی و با احتیاط انجام دهید تا روغن عطر چکه نکند. توصیه نمی‌کنیم این کار را اغلب انجام دهید. حداکثر هر 2 تا 3 روز یک‌بار؛ زیرا باعث می‌شود روغن شما سریع‌تر تبخیر شود.
اگر احساس می‌کنید که رایحه خیلی ملایم است، می‌توانید چوب‌های بیشتری را به خوشبو کننده هوا خود اضافه کنید. برای پخش رایحه بیشتر می‌توانید چوب‌ها را از وسط نصف کنید و در ظرف بگذارید.

خوشبو کننده ایفل خود را در کجا قرار دهیم؟

چگونه از خوشبوکننده ایفل استفاده کنیم

هنگام استفاده از خوشبو کننده هوا، مهم است که اندازه اتاقی که در آن قرار دارد و محل قرارگیری آن در نظر گرفته شود. مکان‌های محبوب برای استفاده از خوشبو کننده ایفل عبارت‌اند از:

  • حمام‌ها
  • ورودی‌ها
  • آشپزخانه‌ها
  • اتاق‌های خواب
  • ادارات

برای اتاق‌ها و فضاهای کوچک‌تر مانند حمام و راهرو، معمولاً یک خوشبو کننده ایفل اصل با یک یا دو چوب برای ارائه یک عطر خوب و لطیف کافی است. برای فضاهای جادارتر، ممکن است به چوب‌های اضافی و حتی یک خوشبو کننده هوا دیگری برای پرکردن کل فضا نیاز داشته باشید.

برای قراردادن آن در یک جای اتاق، منطقه‌ای را انتخاب کنید که گردش هوای خوبی داشته باشد؛ اما در کنار کولر، پنجره‌ها یا گوشه‌ها نباشد. نکته دقیق این است که خوشبو کننده هوا خود را به عنوان یک گلدان گل در نظر بگیرید. آن را در جایی قرار دهید که مردم تمایل دارند از کنار آن عبور کنند، تا هر بار بوی خوشی از آن به مشام برسد.

در نهایت، خوشبو کننده ایفل خود را در مکانی خنک و در سایه قرار دهید. این روی بو تأثیری نخواهد گذاشت، اما نگه‌داشتن بطری در دمای پایین‌تر و دور از نور مستقیم خورشید به ماندگاری بیشتر آن کمک می‌کند.

چه زمانی باید چوب‌های خوشبو کننده ایفل را تعویض کنیم؟

چوب با کیفیت خوب می‌تواند تا دو ماه ماندگاری داشته باشد، اما پس از یک هفته اول ممکن است متوجه شوید که عطر شروع به محوشدن می‌کند. این به این دلیل است که گرد و غبار و سایر ناخالصی‌ها می‌توانند با گذشت زمان شروع به مسدود کردن چوب کنند که مانع از انتشار مناسب روغن عطر می‌شود. برای گرفتن بهترین نتیجه توصیه می‌کنیم هر 2 تا 3 هفته یکبار چوب های خوشبو کننده هوا خود را تعویض کنید.

اگر قبلاً از خوشبو کننده ایفل استفاده نکرده‌اید، قطعاً باید آن را امتحان کنید. استفاده از آن آسان، دارای ماندگاری بالا، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند و حالا که با نحوه استفاده از خوشبو کننده ایفل آشنا شدید داشتن آن‌ها در فصل تعطیلات عالی هستند تا خانه شما را نشاط آور و دلپذیرتر کنند. در آخر اگر برایتان سؤال شده است که خوشبو کننده ایفل ساخت کجاست؟ این خوشبو کننده هوا یک برند معتبر ترکیه‌ای است که می‌توانید نمونه اصل آن را از حراجتو تهیه کنید.